Skocz do treści

Koncepcja

Jesteśmy przekonani, że angażowanie się w muzykę i jej aktywne tworzenie powinno być integralną częścią edukacji społecznej. Muzyka nie tylko wspiera umiejętności emocjonalne i intelektualne dzieci, ale także pomaga młodym ludziom nauczyć się organizować swoje życie w sposób kompetentny społecznie.

Programy nauczania systemu YMS są starannie dostosowane do związanych z wiekiem fizycznych, umysłowych i emocjonalnych aspektów rozwoju dzieci, młodzieży i dorosłych. Poniższe zasady regulują programy nauczania w naszych placówkach:


Wzór do naśladowania w przyswajaniu języka ojczystego przez dzieci...

... dostarcza decydujących impulsów dla koncepcji lekcji. Dzieci uczą się języka ojczystego poprzez słuchanie i naśladowanie. W szczególności między czwartym a szóstym rokiem życia następuje jakościowy skok w rozwoju i różnicowaniu słuchu dziecka, co jest równie ważne dla nauki języka i treningu muzycznego. Ten etap życia jest ważny dla późniejszego rozwoju zdolności muzycznych, dlatego firma YAMAHA kładzie szczególny nacisk na umuzykalnienie dzieci.


Otwarte lekcje grupowe...

... to centralny element koncepcji firmy YAMAHA. Tworzenie pozytywnej atmosfery uczenia się, zainteresowanie doświadczaniem nowych rzeczy i chwytanie ich wszystkimi zmysłami to aspekty, które znajdują się na pierwszym miejscu naszych programów nauczania. Uczniowie z różną wcześniejszą wiedzą i nawykami uczenia się, są wspierani zarówno razem, jak i indywidualnie. Dzięki uczeniu się od siebie nawzajem i motywacji płynącej z gry w zespole, uczniowie odkrywają własne talenty muzyczne. Wiele dziesięcioleci praktycznego doświadczenia było podstawą do projektowania procesów nauczania i umożliwia członkom grupy odniesienie indywidualnego sukcesu muzycznego.


Promowanie kreatywności...

... ma kluczowe znaczenie dla pedagogiki YAMAHA Music School. Solidna znajomość zasad systemu muzycznego jest warunkiem wstępnym do realizacji własnych pomysłów muzycznych. Improwizowanie, aranżowanie i komponowanie to kreatywne umiejętności, które uzupełniają lekcje; różne style muzyczne i epoki są wyraźnie akceptowane jako równie ważne. Dostosowane do wieku media edukacyjne wspierają ucznia podczas ćwiczeń w domu i pomagają osiągnąć cele edukacyjne w zabawny sposób.